18 Mart 2012 Pazar

KÜÇÜK PRENS



“Senden rica ediyorum. Lütfen beni evcilleÅŸtir!” dedi.
“Elbette” dedi küçük prens. “Ama pek fazla vaktim yok. Yeni arkadaÅŸlar edinmem ve birçok ÅŸeyi anlayabilmem gerekiyor.”
“Sadece evcilleÅŸtirdiÄŸin kiÅŸiyi anlayabilirsin” dedi tilki. “Ä°nsanlarınsa hiçbir ÅŸeyi anlayacak vakitleri yoktur. Her ÅŸeyi dükkandan hazır alırlar. Ve arkadaÅŸlar dükkanlarda satılmadığı için de, hiç arkadaÅŸları olmaz. EÄŸer bir arkadaşın olsun istiyorsan, evcilleÅŸtir beni!”
“Ne yapmam gerekiyor peki?” diye sordu küçük prens.
“Çok sabırlı olman gerekiyor. Önce çimenlerin üstüne, biraz uzağıma oturmalısın. Ben gözümün ucuyla seni izleyeceÄŸim, sen hiçbir ÅŸey söylemeyeceksin. Sözcükler yanlış anlamalara neden olurlar. Ama her gün, biraz daha yakına gelebilirsin.”
Ertesi gün küçük prens yine geldi.
“Her gün aynı saatte gelmelisin” dedi tilki. “ÖrneÄŸin öğleden sonra saat dörtte gelirsen, ben saat üçte kendimi mutlu hissetmeye baÅŸlarım. Zaman ilerledikçe de daha mutlu olurum. Saat dörtte endiÅŸelenmeye ve üzülmeye baÅŸlarım. MutluluÄŸun bedelini öğrenirim.


Böylelikle küçük prens tilkiyi evcilleÅŸtirdi. Ve ayrılma vakti geldiÄŸinde “Ah! Sanırım aÄŸlayacağım” dedi tilki.
“Bu senin hatan” dedi küçük prens. “Ben sana zarar vermek istemedim. Seni evcilleÅŸtirmemi sen istedim.
“DoÄŸru, haklısın” dedi tilki.
“Ama aÄŸlayacağını söyledin!”
“Evet, öyle.”
“O halde bunun sana hiçbir yararı olmadı.”
“Hayır, oldu. BuÄŸday tarlalarının rengini gördükçe seni hatırlayacağım. Åžimdi git ve güllere bir kez daha bak. O zaman kendi gülünün evrende eÅŸsiz ve tek olduÄŸunu anlayacaksın. Sonra bana veda etmek için buraya geri döndüğünde, sana hediye olarak bir sır vereceÄŸim.”
Küçük prens güllere bir kez daha bakmaya gitti.
“Hiçbiriniz benim gülüm gibi deÄŸilsiniz. Çünkü henüz hiçbiriniz evcilleÅŸmediniz. Ve siz de hiç kimseyi evcilleÅŸtirmediniz” dedi onlara. “Siz tıpkı tilkinin benimle karşılaÅŸmadan önceki hali gibisiniz. Dünyadaki binlerce tilkiden yalnızca biriydi o. Ama ben onunla dost oldum ve ÅŸimdi artık o özel bir tilki.”
Güller bu duyduklarına çok bozuldular.
Evet, güzelsiniz. Ama boÅŸsunuz. Sizin için kimse yaÅŸamını feda etmez. Yoldan geçen herhangi biri, benim gülümün de size benzediÄŸini söyleyebilir. Ama benim gülüm sizin her birinizden çok daha önemlidir. Çünkü ben onu suladım. Ve onu camdan bir korunakla korudum. Önüne bir perde gererek rüzgarın onu üşütmesini engelledim. Tırtılları onun için öldürdüm ( ama birkaç tanesini kelebek olmaları için bıraktım). Onun ÅŸikayetlerini ve övünmelerini dinledim. Ve bazen de suskunluklarına katlandım. Çünkü o benim gülüm.”
Bunları söyledikten sonra tilkinin yanına döndü.
“Elveda” dedi.
“Elveda” dedi tilki de. “Ve iÅŸte sırrım: Bu çok basit. Ä°nsan gerçekleri sadece kalbiyle görebilir. En temel ÅŸeyi gözler göremez.”
Temel olan ÅŸeyi gözler göremez” diye tekrarladı küçük prens. ÖğrendiÄŸinden emin olmak istiyordu.
“Senin gülünün diÄŸerlerinden daha önemli olmasını saÄŸlayan ÅŸey, ona ayırdığın vakittir” dedi küçük prens.
“Ä°nsanlar bu en önemli gerçeÄŸi unuttular. Ama sen unutmamalısın. EvcilleÅŸtirdiÄŸin ÅŸeye karşı her zaman sorumlusun. Gülüne karşı sorumlusun.
“Gülüme karşı sorumluyum” diye tekrarladı küçük prens, öğrendiÄŸinden emin olmak için. Sonra yoluna devam etti.
___________________________________________________

NOT  = ÖLDÃœ GÖÇÜK PRENS ........

10 yorum:

Kuulumsu Kadın dedi ki...

çok severim! küçük prensli bi post paylaşıcaktım ben de ama bu çok güzel olmuş^^

The Merika dedi ki...

:):)

deeptone dedi ki...

dünyanın en güzel hikayelerinden diy mi.
:)

Arrow Cave dedi ki...

en azından klişe bir son ile bitmedi sonsuza kadar mutlu yaşamadılar bu iyiydi;DD

küçük prens ölürken etrafında birisi var mıymış..

Tilki prens öldüğü zaman nerdeymiş..

Tilkiden pati izi alınmış mıydı...

The Merika dedi ki...

:) diyyy

The Merika dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Bu kitabı bir çok kez okudum :) Çok güzeldi. Güzel bir post olmuş :)

The Merika dedi ki...

ah canım benim oku oku devam:D

The Merika dedi ki...

:):) teşekkür

DOREMÄ° dedi ki...

Bizim ailede bunu okumayan yok gibi..anımsatman iyi oldu..:))